Fin Expert Consulting
  • Română
    • English
    • Français
    • Español
  • Acasă
  • Despre noi
    • Istoria Noastră
    • Echipa Noastră
    • Ce spun clienții noștri
    • Responsabilitate Socială
    • Parteneriate
  • Servicii
    • Contabilitate
    • Salarizare
    • Audit & Advisory
    • Taxe & Corporate
  • Cariere
  • Utile
    • Calculator salarii
    • Calculul dobânzii și penalități
  • Covid-19
  • Blog
    • Newsletter
  • Contact

FINEXPERT, membra a Asociatiei JHI

Articolul precedent

FiNEXPERT & BOSCOLO fuzionează sub auspiciile Crowe, devenind una dintre cele mai mari companii de audit, contabilitate, consultanță financiară și fiscală din România

Articolul următor

Flash News Februarie

Dosarul preturilor de transfer

Prin Ordinul 442/2016, in vigoare din 02 februarie 2016, se stabilesc termenele pentru intocmirea dosarului de preturi de transfer, continutul si conditiile de solicitare a acestuia, precum si cuantumul tranzactiilor si procedura de ajustare/estimare a preturilor de transfer.

Platitorii din categoria marilor contribuabili care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, exceptand TVA, mai mare sau egala cu oricare din pragurile de semnificatie de mai jos, au obligatia intocmirii anuale a dosarelor de preturi de transfer:

  • 200.000 EURO, in cazul dobanzilor incasate/platite pentru serviciile financiare, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal;
  • 250.000 EURO, in cazul tranzactiilor privind prestarile de servicii primite/prestate, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal;
  • 350.000 EURO, in cazul tranzactiilor privind achizitiile/vanzarile de bunuri corporale sau necorporale, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal.

Termenul de intocmire a dosarului preturilor de transfer este termenul legal stabilit pentru depunerea declaratiilor anuale privind impozitul pe profit (formularul 101), pentru fiecare an fiscal (25 martie).

Dosarul trebuie prezentat in termen de 10 zile de la solicitarea autoritatilor fiscale.

Contribuabilii mici si mijlocii vor intocmi dosarul preturilor de transfer doar la cererea echipelor de inspectie fiscala, cand tranzactiile cu entitati afiliate depasesc pragurile mai sus mentionate. Dosarul va acoperi toate tranzactiile cu persoanele afiliate cu o valoare totala mai mare sau egala cu urmatoarele praguri de semnificatie:

  • 50.000 EURO in cazul dobanzilor inregistrate cu serviciile financiare;
  • 50.000 EURO in cazul serviciilor prestate/primite;
  • 100.000 EURO in cazul tranzactiilor privind achizitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale.

In dosar vor fi analizate si tranzactiile cu partile afiliate care nu depasesc pragurile de semnificatie, insa intr-o maniera mai simplificata, iar termenul de prezentare a acestuia va fi cuprins intre 30 si 60 de zile calendaristice, cu posibilitatea prelungirii o singura data, la solicitarea contribuabilului, cu o perioada nu mai mare de 30 de zile calendaristice.

In cazul in care contribuabilul nu justifica respectarea principiului valorii de piata sau nu prezinta dosarul la termenul stabilit ori il prezinta incomplet, organele de inspectie fiscala vor ajusta/estima cuantumul preturilor de transfer, dupa caz.

Any presented information is general and is not meant to address the specific conditions of a particular individual or legal person. Although we try to provide accurate and up-to-date information, there is no warranty that such information is accurate at the time of its receipt or that it continues to be accurate. No action should be taken based on this information without relevant professional assistance following a careful examination of the circumstances that are typical of a particular state of affairs.
Level UpeventFiNEXPERTHorvath&Partners
Categories
  • Evenimente (77)
  • Articole (78)
  • Articles (1)
  • Newsletter (150)
  • Coronavirus (38)
Articole populare
Flash News Februarie
Flash News Februarie

12.02.2016

FAPTE BUNE FARA COSTURI SUPLIMENTARE
FAPTE BUNE FARA COSTURI SUPLIMENTARE

06.12.2014

FAPTE BUNE FARA COSTURI SUPLIMENTARE
FAPTE BUNE FARA COSTURI SUPLIMENTARE

06.12.2014

Arhiva pe ani
  • Anul 2021 (8)
  • Anul 2020 (52)
  • Anul 2019 (19)
  • Anul 2018 (14)
  • Anul 2017 (29)
  • Anul 2016 (20)
  • Anul 2015 (17)
  • Anul 2014 (13)
  • Anul 2013 (4)
  • Anul 2012 (14)
  • Anul 2011 (2)
  • Anul 2010 (2)
Social media
Articole similare
Level Up
event
FiNEXPERT
Horvath&Partners
FINNEWS nr. 3, martie 2014

06.04.2014

FINNEWS nr. 3, martie 2014

Procedura pentru obligatii fiscale restante, Procedura de solutionare a rambursarilor de TVA, Nivelul accizei pentru tigarete, Activitati desfasurate de catre zilieri, Rata dobanzii de referinta BNR

Level Up
event
FiNEXPERT
Horvath&Partners
FiNNEWS, Legislativ, Nr. 5, 2018

07.05.2018

FiNNEWS, Legislativ, Nr. 5, 2018

Reglementarea activitatii de telemunca Modalitatea de gestionare a ambalajelor si a deseurilor de ambalaje Exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri Modificari privind Codul muncii Ratificarea Acordului de Securitate sociala dintre Romania si Republica Orientala a Uruguayului

Level Up
event
FiNEXPERT
Horvath&Partners
FiNNEWS, Legislativ, Nr.8, 2018

07.08.2018

FiNNEWS, Legislativ, Nr.8, 2018

Procedura de stabilire din oficiu a CAS și CASS Aprobarea modelului de împuternicire pentru consultantul fiscal/societatea de consultanță fiscală Modificări cu privire la repartizarea dividendelor Acordarea tichetelor de valoare și valoarea acestora Modificări aduse Codului Fiscal Aprobarea Sistemului de raportare contabilă la 30 iunie 2018 a operatorilor economici, precum și modificarea și completarea unor reglementări Reglementarea programelor de internship Formularul 107 “Declarație informativă privind beneficiarii sponsorizărilor/mecenatului/ burselor private” Procedura de restituire a impozitului pe venit reținut la sursă

Level Up
event
FiNEXPERT
Horvath&Partners
FINNEWS NR. 6, IUNIE 2015

02.07.2015

FINNEWS NR. 6, IUNIE 2015

Valoarea nominala a unui tichet de masa Modificarea metodologiei si a listei actualizate a medicamentelor pentru care se datoreaza contributie trimestriala Modificarea Legii contabilitatii Normele privind desfasurarea unor activitati cu caracter ocazional Aprobarea unor formulare specifice utilizate in activitatea vamala Norme metodologice cu privire la efectuarea unor transferuri de fonduri Aprobarea procedurii de predare – primire a titlurilor executorii Circulara privind rata dobanzilor platite la rezervele minime obligatorii Modificare procedurii privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit Ordin pentru organizarea unei extrageri ocazionale a Loteriei Bonurilor Fiscale Aprobarea procedurii de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis Aprobarea metodologiei de monitorizare a sistemului de promovare a energiei electrice

Level Up
event
FiNEXPERT
Horvath&Partners
FiNNEWS, Legislativ, Nr. 12, 2017

06.12.2017

FiNNEWS, Legislativ, Nr. 12, 2017

Procedura rambursare TVA persoane non-UE Formular „Raportul pentru fiecare tara in parte” Salariul de baza minim brut pe tara garantat Modificare norme la casele de marcat Procedura de restituire a impozitelor, taxelor vamale si a altor taxe platite de Guvernul Statelor Unite ale Americii, personalul sau, contractori si personalul contractorilor Modificari in procedura de inactivitate si reactivare a constribuabililor Accesul electronic la dosarul fiscal

Level Up
event
FiNEXPERT
Horvath&Partners
FiNNEWS Legislativ, Nr. 5, 2017

04.05.2017

FiNNEWS Legislativ, Nr. 5, 2017

Completarea clasificarii ocupatiilor din Romania Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse Procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare se modifica incepand cu 1 mai Norme metodologice privind impozitul specific Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabili Declaratie obligatii fond pentru mediu

Companie
Despre noi

FiNEXPERT este una dintre cele mai mari companii românești de servicii profesionale. Cei peste 120 de consultanți furnizează servicii integrate de contabilitate, salarizare, audit și advisory, taxe și corporate către peste 500 de companii multinaționale și locale.

Adresă

Str. Grigore Mora, nr. 37, 011886 Bucuresti

Contact

Tel: +40 21 529 95 00

E-mail: office@fin-expert.ro

FAX: +40 21 311 44 67
FAX: +40 21 529 77 32

Știri
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 21.jpg
FiNEXPERT & BOSCOLO fuzionează sub auspiciile Crowe, devenind una dintre cele mai mari companii de audit, contabilitate, consultanță financiară și fiscală din România 18.01.2021
FiNEXPERT și BOSCOLO fuzionează sub un singur nume: Crowe România.
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 20.jpg
FiNNEWS legislativ, decembrie 2020 07.01.2021
1. Procedura de restructurare a obligațiilor fiscale 2. Modificări aduse declarațiilor D101 și D120 3....
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 19.jpg
FiNNEWS legislativ, ianuarie 2021 06.01.2021
1. Impozit pe profit 2. Redefinirea conceptului Locul conducerii efective 3. Impozit pe veniturile microîntreprinderii...
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 18.jpg
Modificări cu privire la suspendarea contractului individual de muncă din inițiativa angajatorului 05.01.2021
Parlamentul României a adoptat legea pentru completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 16 (1).jpg
Măsuri de protecție socială în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 04.01.2021
În contextul epidemiologic actual, Guvernul Romaniei a publicat o nouă serie de măsuri urgente, cu...
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 16.jpg
Modificări cu privire la măsurile de protecție socială adoptate în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2 11.12.2020
Parlamentul României a adoptat legea pentru aprobarea ordonanței privind măsurile de sprijin adoptate în contextul...
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 17.jpg
Modificări cu privire la măsurile de protecție socială adoptate în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2 09.12.2020
Guvernul României a publicat o nouă serie de măsuri urgente, cu caracter excepțional, în domeniul...
606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 15.jpg
Modificări cu privire la acordarea unor zile libere pentru părinți în vederea supravegherii copiilor 07.12.2020
Legea nr. 278/2020 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor...
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 14.jpg
News Alert: Procedura pentru aplicarea eșalonării la plată în formă simplificată 20.11.2020
În contextul în care măsurile pentru combaterea pandemiei au generat dificultăţi de natură financiară pentru...
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 12.jpg
12.11.2020
PARTENERIATE
ACCAAmChamASCIGCAFRCECCARCCFCCIFERETL GlobalNRCCRomanian Business LeadersRIBATUV Nord ISO 9001
Newsletter
Abonează-te!

Pentru a primi cele mai noi informații legislative!

test
Social Media
Fin Expert Consulting

Termeni si conditii
© 2021. By diARK & WebManage

Captcha code
Sau mergi la pagina de contact
Popular links
Sugestie 1 link 1Link sugerat 2

Acest site folosește cookies. Află mai multe aici.

Politica de confidențialitate

Ca orice societate comercială, atât FIN EXPERT CONSULTING S.R.L. cât și FIN EXPERT CONSULTING TAX S.R.L. (fiecare denumită în continuare „FiNEXPERT”) prelucrează date cu caracter personal. Protecția corespunzătoare a datelor cu caracter personal este un obiectiv important al FiNEXPERT. Puteți consulta politica de confidențialitate pe www.fin-expert.ro

Citește politica de confidențialitate