Fin Expert Consulting
  • Română
    • English
    • Français
    • Español
  • Acasă
  • Despre noi
    • Istoria Noastră
    • Echipa Noastră
    • Ce spun clienții noștri
    • Responsabilitate Socială
    • Parteneriate
  • Servicii
    • Contabilitate
    • Salarizare
    • Audit & Advisory
    • Taxe & Corporate
  • Cariere
  • Utile
    • Calculator salarii
    • Calculul dobânzii și penalități
  • Covid-19
  • Blog
    • Newsletter
  • Contact

Măsuri de protecție socială în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2

Articolul precedent

FiNEXPERT & BOSCOLO fuzionează sub auspiciile Crowe, devenind una dintre cele mai mari companii de audit, contabilitate, consultanță financiară și fiscală din România

Articolul următor

Modificarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii cu privire la încheierea contractului individual de muncă, organizarea activității de resurse umane și salarizare, soluționarea conflictelor individuale de muncă prin conciliere, dispozițiile regulamentului int

  • Legea nr. 213/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii.
  • Parlamentul României a adoptat o serie de modificări cu privire la relația dintre angajator și angajat, pe care le enumerăm în cele ce urmează.

Legea nr. 213/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii


Parlamentul României a adoptat o serie de modificări cu privire la relația dintre angajator și angajat, pe care le enumerăm în cele ce urmează.


I. Negocierea, încheierea sau modificarea contractului individual de muncă


La negocierea, încheierea sau modificarea contractului individual de muncă ori pe durata concilierii unui conflict individual de muncă, oricare dintre părți poate fi asistată de către un consultant extern specializat în legislația muncii sau de către un reprezentant al sindicatului al cărui membru este, conform propriei opțiuni. Astfel, părțile NU mai pot fi asistate de terți, conform propriei opțiuni, așa cum se întampla până la momentul intervenirii acestei modificări.


Notă: cu privire la informațiile furnizate, între părți poate interveni un contract de confidențialitate:


  • •  prealabil încheierii contractului individual de muncă sau
  • •  pe parcursul executării acestuia, inclusiv pe durata concilierii.

II. Organizarea activității de resurse umane și salarizare


Fiecare angajator are dreptul de a-și organiza activitatea de resurse umane și salarizare în următoarele moduri:


  •  • prin asumarea de către angajator a atribuțiilor specifice;
  •  • prin desemnarea unuia sau mai multor angajați cărora să le repartizeze, prin fișa postului, atribuții privind activitatea de resurse umane și salarizare;
  •  • prin contractarea unor servicii externe specializate în resurse umane și salarizare.

Notă: serviciile externe specializate în resurse umane și salarizare vor fi coordonate de către un expert în legislația muncii.


III. Procedura concilierii


Prin conciliere se înțelege modalitatea de soluționare amiabilă a conflictelor individuale de muncă, cu ajutorul unui consultant extern specializat în legislația muncii, în condiții de neutralitate, imparțialitate, confidențialitate și având liberul consimțământ al părților. Consultantul extern specializat în legislația muncii poate fi:


  • • un avocat
  • • un expert în legislația muncii sau, după caz,
  • • un mediator specializat în legislația muncii, care, prin rolul său activ, va stărui ca părțile să acționeze responsabil pentru stingerea conflictului, cu respectarea drepturilor salariaților recunoscute de lege sau stabilite prin contractele de muncă.

În vederea promovării soluționării amiabile și cu celeritate a conflictelor individuale de muncă, prin derogare de la prevederile conform cărora conflictele individuale de muncă se soluționează în primă instanță de către tribunal, la 2 încheierea contractului individual de muncă sau pe parcursul executării acestuia, părțile pot cuprinde în contract o clauză prin care stabilesc că orice conflict individual de muncă se soluționează pe cale amiabilă, prin procedura concilierii.


Precizări cu privire la procedura concilierii:


  •  • onorariul consultantului extern va fi suportat de către părți conform înțelegerii acestora;
  •  • părțile au dreptul să își aleagă în mod liber consultantul extern;
  •  oricare dintre părți se poate adresa consultantului extern în vederea deschiderii procedurii de conciliere a conflictului individual de muncă. Acesta va transmite celeilalte părți invitația scrisă, prin mijloacele de comunicare prevăzute în contractul individual de muncă;
  •  • data deschiderii procedurii de conciliere nu poate depăși 5 zile lucrătoare de la data comunicării invitației menționate mai sus. Termenul de contestare a conflictelor de muncă se suspendă pe durata concilierii;
  •  • în cazul în care, ca urmare a dezbaterilor, se ajunge la o soluție, consultantul extern va redacta un acord care va conține înțelegerea părților și modalitatea de stingere a conflictului. Acordul va fi semnat de către părți și de către consultantul extern și va produce efecte de la data semnării sau de la data expres prevăzută în acesta;
  •  • procedura concilierii se închide prin întocmirea unui proces-verbal semnat de către părți și de către consultantul extern, în următoarele situații:

- prin încheierea unei înțelegeri între părți în urma soluționării conflictului;


- prin constatarea de către consultantul extern a eșuării concilierii;


- prin neprezentarea uneia dintre părți la data stabilită în invitația menționată mai sus.


Notă: în cazul în care părțile au încheiat numai o înțelegere parțială, precum și în cazul eșuării concilierii sau a neprezentării uneia dintre părți la data stabilită în invitație, orice parte se poate adresa instanței competente în vederea soluționării în totalitate a conflictului individual de muncă.


IV. Dispoziții obligatorii în regulamentul intern


În Regulamentul Intern vor fi cuprinse dispoziții cu privire la procedura de soluționare pe cale amiabilă a conflictelor individuale de muncă, a cererilor sau a reclamațiilor individuale ale salariaților.


V. Cercetarea disciplinară


  •  • pentru efectuarea cercetării disciplinare, angajatorul va desemna o persoană sau va stabili o comisie ori va apela la serviciile unui consultant extern specializat în legislația muncii, pe care o/îl va împuternici în acest sens;
  •  • în vederea desfășurării cercetării disciplinare prealabile, salariatul va fi convocat în scris de către persoana desemnată, de către președintele comisiei sau de către consultantul extern, precizându-se obiectul, data, ora și locul întrevederii;
  •  • în cursul cercetării disciplinare prealabile salariatul are dreptul să formuleze și să susțină toate apărările în favoarea sa și să ofere comisiei sau persoanei împuternicite să realizeze cercetarea toate probele și motivațiile pe care le consideră necesare, precum și dreptul să fie asistat, la cererea sa, de către un consultant extern specializat în legislația muncii sau de către un reprezentant al sindicatului al cărui membru este.
Any presented information is general and is not meant to address the specific conditions of a particular individual or legal person. Although we try to provide accurate and up-to-date information, there is no warranty that such information is accurate at the time of its receipt or that it continues to be accurate. No action should be taken based on this information without relevant professional assistance following a careful examination of the circumstances that are typical of a particular state of affairs.
Categories
  • Evenimente (77)
  • Articole (78)
  • Articles (1)
  • Newsletter (150)
  • Coronavirus (38)
Articole populare
Flash News Februarie
Flash News Februarie

12.02.2016

FAPTE BUNE FARA COSTURI SUPLIMENTARE
FAPTE BUNE FARA COSTURI SUPLIMENTARE

06.12.2014

FAPTE BUNE FARA COSTURI SUPLIMENTARE
FAPTE BUNE FARA COSTURI SUPLIMENTARE

06.12.2014

Arhiva pe ani
  • Anul 2021 (8)
  • Anul 2020 (52)
  • Anul 2019 (19)
  • Anul 2018 (14)
  • Anul 2017 (29)
  • Anul 2016 (20)
  • Anul 2015 (17)
  • Anul 2014 (13)
  • Anul 2013 (4)
  • Anul 2012 (14)
  • Anul 2011 (2)
  • Anul 2010 (2)
Social media
Companie
Despre noi

FiNEXPERT este una dintre cele mai mari companii românești de servicii profesionale. Cei peste 120 de consultanți furnizează servicii integrate de contabilitate, salarizare, audit și advisory, taxe și corporate către peste 500 de companii multinaționale și locale.

Adresă

Str. Grigore Mora, nr. 37, 011886 Bucuresti

Contact

Tel: +40 21 529 95 00

E-mail: office@fin-expert.ro

FAX: +40 21 311 44 67
FAX: +40 21 529 77 32

Știri
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 21.jpg
FiNEXPERT & BOSCOLO fuzionează sub auspiciile Crowe, devenind una dintre cele mai mari companii de audit, contabilitate, consultanță financiară și fiscală din România 18.01.2021
FiNEXPERT și BOSCOLO fuzionează sub un singur nume: Crowe România.
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 20.jpg
FiNNEWS legislativ, decembrie 2020 07.01.2021
1. Procedura de restructurare a obligațiilor fiscale 2. Modificări aduse declarațiilor D101 și D120 3....
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 19.jpg
FiNNEWS legislativ, ianuarie 2021 06.01.2021
1. Impozit pe profit 2. Redefinirea conceptului Locul conducerii efective 3. Impozit pe veniturile microîntreprinderii...
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 18.jpg
Modificări cu privire la suspendarea contractului individual de muncă din inițiativa angajatorului 05.01.2021
Parlamentul României a adoptat legea pentru completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 16 (1).jpg
Măsuri de protecție socială în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 04.01.2021
În contextul epidemiologic actual, Guvernul Romaniei a publicat o nouă serie de măsuri urgente, cu...
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 16.jpg
Modificări cu privire la măsurile de protecție socială adoptate în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2 11.12.2020
Parlamentul României a adoptat legea pentru aprobarea ordonanței privind măsurile de sprijin adoptate în contextul...
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 17.jpg
Modificări cu privire la măsurile de protecție socială adoptate în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2 09.12.2020
Guvernul României a publicat o nouă serie de măsuri urgente, cu caracter excepțional, în domeniul...
606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 15.jpg
Modificări cu privire la acordarea unor zile libere pentru părinți în vederea supravegherii copiilor 07.12.2020
Legea nr. 278/2020 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor...
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 14.jpg
News Alert: Procedura pentru aplicarea eșalonării la plată în formă simplificată 20.11.2020
În contextul în care măsurile pentru combaterea pandemiei au generat dificultăţi de natură financiară pentru...
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 12.jpg
12.11.2020
PARTENERIATE
ACCAAmChamASCIGCAFRCECCARCCFCCIFERETL GlobalNRCCRomanian Business LeadersRIBATUV Nord ISO 9001
Newsletter
Abonează-te!

Pentru a primi cele mai noi informații legislative!

test
Social Media
Fin Expert Consulting

Termeni si conditii
© 2021. By diARK & WebManage

Captcha code
Sau mergi la pagina de contact
Popular links
Sugestie 1 link 1Link sugerat 2

Acest site folosește cookies. Află mai multe aici.

Politica de confidențialitate

Ca orice societate comercială, atât FIN EXPERT CONSULTING S.R.L. cât și FIN EXPERT CONSULTING TAX S.R.L. (fiecare denumită în continuare „FiNEXPERT”) prelucrează date cu caracter personal. Protecția corespunzătoare a datelor cu caracter personal este un obiectiv important al FiNEXPERT. Puteți consulta politica de confidențialitate pe www.fin-expert.ro

Citește politica de confidențialitate